Kağıthane-İstanbul Havalimanı metrosu açılıyor

İstanbul Havalimanı ile kentin merkezini birbirine bağlayacak iki farklı metro sınırından birincisi olan Gayrettepe – İstanbul Havalimanı çizgisinin Kağıthane-İstanbul Havalimanı kesiti hizmete açılıyor.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Kağıthane-İstanbul Havalimanı metro sınırının, 22 Ocak 2023 pazar günüCumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın iştirakiyle hizmete açılacağını söyledi.

Karaismailoğlu, Kağıthane-Eyüp (Göktürk)-İstanbul Havalimanı Metro Çizgisi Basın Açıklamas’nda şu açıklamalarda bulundu:

“Dünyanın en büyük ve bir numaralı havalimanı ve bölgenin en değerli global aktarma merkezi olan İstanbul Havalimanı metro çizgimizin Mecidiyeköy- Mahmutbey Metro Çizgisi entegrasyonu sayesinde tüm raylı sistemlerle direkt inançlı, süratli ve ekonomik biçimde ulaşmak mümkün olacaktır.

Hattın işletmeye açılmasıyla İstanbul Havalimanı’na Kağıthane’den 24 dakikada, Göktürk’ten 12 dakikada ulaşılabilecektir. Ülkemizin dünyaya açılan kapısına ulaşmak işte bu kadar kolay ve konforlü hale geliyor.

Bir eserimizle daha ülkemize bir sefer daha enleri ve birincileri yaşatmanın memnuniyetini, gururunu yaşıyoruz. Türkiye’nin tek seferde ihale ile inşa edilen en uzun metrosundan bahsediyoruz.

Hattımızın en kısa müddette hizmete alınabilmesi için Türkiye’de birinci kere bir metro projesinde 10 adet tünel açma makinesi tıpkı anda çalıştı. Tünel açma makinesi ilerlemelerinde günde 65,5 metre, haftada 306 metre, ayda 1233 metre ile hafriyat rekorlarını kırdık.

Saatte 120 kilometre sürat ile Türkiye’nin en süratli metro araçları da bu sınırımızda çalışacaklar.

72 metre ile Türkiye’nin en derin metro istasyonu olan Gayrettepe İstasyonu da bu proje kapsamında inşa edildi. Türkiye metro çizgilerinde birinci kere burada prekast panel ile kusursuz demiryolu altyapısını inşa ettik. Bu sayede yolcularımıza süratli tren konforunda sürüş imkanı sunacağız. Akıllı tünel konseptini dünya metrolarında birinci kez bu projede biz hayata geçiriyoruz. Böylelikle tünel yangın güvenliğine yeni bir teknoloji kazandırdık.

Bakanlığımızın takviyeleri ve ASELSAN işbirliği ile yeniden birinci kere yerli ve ulusal imkanlarla geliştirilen sinyalizasyon sistemi bu metro çizgimizde kullanılacak.

İSTANBUL’UN 4 İLÇESİNİ BİRBİRİNE BAĞLAYACAK

Toplam uzunluğu 37,5 kilometre olan Gayrettepe-İstanbul Havalimanı metro çizgisi İstanbul’un 4 ilçesini birbirine bağlayacak. Saatte 120 kilometre süratle Türkiye’nin en süratli metrosu olacak olan hatta toplam 9 istasyon ve günlük 600 bin yolcu kapasitesine sahip.

Kağıthane İstanbul Havalimanı Metro sınırımızı 9 gün sonra sayın Cumhurbaşkanımızın teşrifleriyle hizmete açıyoruz. İstanbul ile dev bir eser ve süper bir hizmeti buluşturmanın memnunluğu içerisindeyiz.

İstanbul’daki metrolarımızın yanı sıra Ankara’da AKM Gar Kızılay metrosunu çok yakında açıyoruz. Önümüzdeki ay Başakşehir Çam Sakura Metro Çizgisi’ni sizlerle açacağız.

“KENT İÇİ RAYLI SİSTEMLERİ KAZANDIRMAK İÇİN ARALIKSIZ ÇALIŞIYORUZ”

Dünyanın en teknojik ve çağdaş kent içi raylı sistem projelerini bir bir hayata geçiriyoruz. Yaklaşık 96 km’lik 6 hatta İstanbul için çalışıyoruz.

Bu çizgiler; Gayrettepe-Kağıthane-İstanbul Havalimanı Metro çizgisi yanı sıra; Bakırköy (İDO)-Bahçelievler-Güngören- Bağcılar Kirazlı Metro sınırı, Halkalı-Başakşehir-Arnavutköy-İstanbul Havalimanı Metro sınırı, Başakşehir-Çam ve Sakura Kent Hastanesi-Kayaşehir Metro Çizgisi, Kazlıçeşme – Sirkeci Raylı Sistem ve Yaya Odaklı Yeni Jenerasyon Ulaşım Projesi ve Altunizade – Ferah Mahallesi- Çamlıca Camii – Bosna Bulvarı Metro Sınırı projeleridir. Bu sınırlarımızı tamamlayarak, 284,3 kilometre olan İstanbul’un raylı sistem ağını 380,2 kilometreye yükselteceğiz.

Birileri bugüne kadar bunu öğrenememişler. Projeleri kullanınca örnek alırlar metro sınırı nasıl açılır öğrenirler. Kentler büyüyor, nüfus artıyor, üretim gelişiyor. Tabi bunun sonunda ulaşımı ferahlatacak, hızlandıracak tahlillere gereksinim da artıyor. Bu noktada metro ve tramvay üzere raylı sistemler öne çıkıyor.

Bakanlık olarak büyükşehirlerde yaşayan vatandaşlarımız için kent içi raylı sistemleri kazandırmak için aralıksız çalışıyoruz.

Milletimiz de bizden teveccühünü esirgemedi. Yaptığımız işler milletimiz için gurur kaynağı oldu. Milletimiz suyu getirenin de testiyi kıranın da kim olduğunu çok yeterli biliyor. Biz mega projeleri hayata geçiriyoruz. Marmaray, İstanbul Havalimanı, Yavuz Sultan Selim Köprüsü, İstanbul İzmir otoyolu ve metro projelerimiz üzere tüm dünyanın gıpta ile baktığı projelerle İstanbul’u farklı bir noktaya taşıdık.

İstanbulluların ömür kalitesini yükselttik. Biz her vakit İstanbulluların yanındayız. Kimsenin kuşkusu olmasın İstanbul’a hizmet aşkımız asla bitmeyecek. Proje ve yatırımlarımız devam edecek.”